onsdag, oktober 15, 2008

Telefonfunderingar

Mitten av månaden och räkningarna börjar trilla in. Tillsammans med en massa erbjudanden som jag naturligtvis inte är intresserad av. Jag ställer mig fortfarande frågande till alla dessa utskick jag fått från postkodmiljonären; har de inte fattat att jag inte är intresserad? De skulle spara en massa pengar (som de kunde ge till välgörenhet, vilket de annars gärna skryter om) på att skapa ett speciellt jäkla postkod-nix man kunde registrera sig på. Jag lovar att vara först om möjligheten fanns.

Jag har fått telefon- och bredbandsräkningen från ComHem också. Funderar allvarligt på att lägga ner det här med fast (ip-) telefon. Den här månaden har jag ringt för mer än andra månader och ändå landar själva samtalskostnaden på 6 kr och 4 öre. Inte så mycket om man tänker att själva tjänsten kostar 59 spänn. Argumentet har hittills varit att det är bra med en vanlig telefon då vi har telefonmöten med styrelsen, men jag vet inte om det håller längre. Jag får hitta en annan lösning eller försöka (igen) ta reda på vad det kostar att använda mobilen till det. Det lär väl inte landa på 59 kr oavsett. I övrigt använder jag knappt telefonen alls. Dels hade jag problem, fram tills för en månad sen kanske, med att nätet gick ner ideligen vilket innebär att telefonen inte heller funkar såklart, så jag vågade sällan chansa. Dels så ringer jag nästan uteslutande till andra mobiler vilket gör att jag i stort sett ringer gratis från min egen mobil. Och på den fasta luren ringer bara telefonförsäljare som tagit sig igenom Nix, undersökningsgrejs och Mattias mamma när han inte svarat på sin mobil på en halv dag... Det är de enda faktiskt. Ja, får väl ta tag i det där kanske.

Inga kommentarer: