torsdag, oktober 09, 2008

Mer filmsnack

Jag är fortfarande helt inne på Låt den rätta komma in, och kollade idag på rollistan på den kommande filmen. Ika Nord (barndomens underbara Ika i rutan) ska spela Virginia. Jag gillar Ika, hon verkar vara kool människa och jag önskar att man såg henne mer. Men jag vet inte om hon känns Virginia. Det är väl det svåra med filmatiseringar av böcker; att man alltid har en viss bild av personerna i huvudet som sällan överensstämmer med hur andra tänker sig dem. Per Ragnar känns något äldre än vad jag föreställde mig Håkan som, men jag tror att det med kan funka.

Det känns som att det kan bli en bra filmhöst i allmänhet. En annan film jag ser fram emot med lite blandade förväntningar är I'm a Cyborg, but that's Ok. Ett sydkoreanskt relationsdrama om en kvinna som tror att hon är en cyborg och som på psyket möter en man (i kaninmask) som tror att han kan ta andra människors själar. Kan det bli fel? Lite som Lars and the Real Girl som jag inte ännu har sett men som jag ska försöka se pronto. Den handlar om en man som inleder en relation med en uppblåsbar docka som han tror är en riktig människa. Wonderful!

Inga kommentarer: