lördag, oktober 11, 2008

Lördagkväll hemma

Nä, inte sura mer en lördagkväll som denna. Det har varit en bra dag idag. I eftermiddags var jag med Anna i lite blandade affärer i utkanten av Umeå, som Jysk, Rusta, Jula osv. Det var trevligt, men jag handlade inte något direkt. Var på jakt efter fönsterlampor dagen till ära, men får väl kolla lite mer till veckan. Anna hittade dock sina eftersökta krokar och lite annat. Framför allt var det trevligt med lite socialt umgänge.

Ikväll är det jag och kissesvansarna igen (som åter är fiskmätta och dåsande efter resterna från igår). Jag utnyttjar det faktum att ingen annan skulle få för sig att boka den sista tvättiden en lördagkväll (för let's face it, det är lite tråkvarning). Jag försöker också ha en nyttig lördag och äter stekt halloumi (ok inte toppnyttigt kanske) med sallad gjord på bl.a kidneybönor, svarta bönor, avokado, tomat och matvete. Inte så illa. Ace Ventura är det bästa på tv:n just nu så jag planerar att sätta igång en film snart. Sen är jag chaufför åt Mattias igen som ikväll är ute och firar en kompis som fyller...nånting. Nästa helg är jobbhelg så jag försöker njuta av ledigheten bäst jag kan.

Inga kommentarer: