söndag, oktober 26, 2008

Ska bara vila ögonen lite...

Ja, det blev inte riktigt som planerat. Plötsligt började det kännas att jag varit vaken sen före sex och att Joakim inte heller fått så mycket sömn. Jag "skulle bara vila ögonen" en kvart på hans säng, men när jag vaknade till igen hade han somnat på madrassen i vardagsrummet. Så vi tog det lite trista beslutet att stanna inne. Dessvärre hade Ica hunnit stänga så det blev en pizza och varsin folköl hemma över trevligt samtal och sen en film som jag också lyckades somna till... Vaknade till eftertexterna. Till mitt försvar hade jag varnat för att jag skulle somna om vi såg nåt så.

Imorgon blir det kanske bio i stan efter mötet istället. Just nu är jag mest glad över nyheten att det är inatt man ska dra tillbaka klockan, så jag får en extra timme att sova ut på imorgon. Gott! Enda gången jag kalgar över att dra tillbaka klockan är när det är min jobbhelg, men så är inte fallet i år, så jag får helt dra nytta av det istället.

Nu ska jag somna i min bok!

Inga kommentarer: