fredag, oktober 24, 2008

Frälsis och tvättprojekt

En väldigt lugn natt på jobbet. Det kan ha varit att det var tokrusk hela natten nästan, med storm och regn. Eller så var det att personalen hade satt på dansmusik på avdelningen igår eftermiddag efter att de piggaste kommit tillbaka från andakten med frälsis (som dock inte verkar ha uppskattats så mycket "men så mycket halleluja", som nån sagt, och en annan frågat om det inte skulle bli gofika snart...) och sen dansat runt med dem tills de var trötta. Kanske var det en kombination, men de var ganska lite spring inatt. De sov välförtjänt gott.

Jag somnade också gott imorse, till ljudet av regnet som slog mot rutan och en snusande Mattias. Men nu är jag uppe sen ett par timmar, har dragit igång ett massivt tvättprojekt i tvättstugan, tänkte fara efter biljetterna och handla mat och sand till katterna för helgen och sen kanske kanske hinna städa lite innan nattåget går vid 20-tiden. Lite småhektisk dag, men jag tar det som det kommer. "Vaka av"-dimman fyller mitt huvud så jag ids helt enkelt inte jobba upp mig.

Inga kommentarer: