torsdag, oktober 30, 2008

Vinterdäck - check!

Seg som kola är jag. Inget städande har det blivit och lägenheten är ordentligt dammig och rörig. Inte alls kul. Imorgon bara måste jag. Har bokat tvättid med så det får bli stora rengöringsdagen. Kanske ska jag på bio med Raimond också om vi hittar nåt vi båda vill se. På lördag kan det nog bli "Låt den rätte..."-dags med Mattias. Han har varit här ikväll och lagat middag åt mig, inte alls dumt. Jag i min tur har kokat potatis och fisk åt kissarna så jag tror alla är rätt nöjda idag.

Jag har i vart fall bytt däcken idag. Som jag misstänkte kom mörkret redan kring 16 idag så det blev i ett skumt ljus från en gatlampa ute på gården. Och tröttheten gjorde sig tillkänna så jag bad Mattias att ta fjärde däcket. Skönt att det är gjort iaf. Det har varit vitt på marken i stort sett hela dagen, och temperaturen har legat kring noll. När jag skjutsade Mattias till jobbet imorse kanade jag runt lite i tegsrondellen, så det är mer än hög tid för vinterdäck. Nu är det bara att hoppas att jag fick på mina något bättre än andra.

Inga kommentarer: