torsdag, oktober 16, 2008

Sara tänker dator

Jag lever mer eller mindre i min laptop och nu börjar livsutrymmet så sakta ta slut. Bara 18GB ledigt i linux och drygt 5GB i windows. Inte bra. I windows är det akuta behovet att kunna installera nya delar i WoW som tar mer plats än vad jag har fritt. Det är väl inte tänkt att man ska ha alla sina foton och mejl (samt halva Fi) i sin laptop. Men jag gillar inte riktigt idén med att lagra saker (dvs köpa lagringsutrymme) på nätet, hur säkert det än sägs vara, och mejlen tankar jag gärna hem, hur dumt än det kanske kan verka. Jag vill ha full kontroll över mina grejer helt enkelt. Det tunga är att det nu inte heller finns extern plats kvar för backup och mejl och foton bör finnas på åtminstone två platser.

Så vad göra? Jag måste köpa ny disk till datorn helt enkelt och göra om den gamla till externt lagringsutrymme. Kostnad: säkert tusen spänn. Men det blir nog garanterat billigare än att hotta upp min stationära dator på vilken nog lådan är det enda som kan funka som up-to-date fortfarande.

1 kommentar:

Anonym sa...

Externa hårddiskar är ju rätt billiga nu...fast ja de går nog på en 1000 lapp. Men det är bra för extra förvaring.

/Johan