lördag, oktober 04, 2008

Att köpa publicitet

Det skrivs tydligen fortfarande om otroheter och annat som ska ha skett på den där Finlandsbåten som nu visst är i fokus i en annan ny dokusåpgrej. Kanal 5 vet verkligen hur de ska skapa uppror kring sina produktioner före premiärerna. Hur många fler tittare har de fått av de spred "nyheten" om att personer ska ha varit otrogna eller betett sig illa i allmänhet och i efterhand bett kanalen att klippa bort ev avslöjanden? Magnus Betnér har så rätt; det är inte vem som helst den där presschefen på Kanal 5. Verkligen inte.

Och nej, jag såg inte programmet. Det lockar inte alls. Bara ytterligare ett i raden av skräp-tv, känns det som.

2 kommentarer:

Bloggerskan sa...

Vi firade min 40-årsdag på Cinderella i början av mars. Innan de började filma. Dessvärre så måste jag erkänna att förmodligen ingen i mitt 30 pers stora sällskap skulle ha hamnat i rutan... Sååå trista har vi blivit. ;)

Cinderella kan för övrigt rekommenderas för deras fina kök i Food Garden. Schyssta viner och fantatiskt bra mat.

Sara sa...

Haha, ibland är det skönt med trist. Eller ja, vad nu det är.

Av reklamen att döma så vet jag inte om programmet faktiskt är en bra reklam för båten eller inte... Beror kanske på vem man är. Det är ju inte det fina köket i Food Garden som promotas direkt =)