måndag, oktober 27, 2008

Efter styrelsen

Känns som det varit lite stilla i nyhetsvärlden under helgen, har det inte? Eller så har jag bara inte riktigt haft tid att hänga med. Mordet i norrbotten har fått en plats betydligt längre ner på nyhetssidorna till fördel för betydligt mindre intressanta nyheter (vad sägs om Stjärnor på is?) vilket känns tidigt. Kanske är folk hösttrötta och klickar på mer konstruerade nyheter? Jag inbillar mig iaf att antalet klick på respektive nyhet åtminstone lite har med att göra vart de får vara på nyhetssidorna.

Jag var på styrelsemöte igår och jag har väl inga stora nyheter därifrån egentligen även om det var ett bra möte med mycket konstruktivt som blev gjort. Inledningen till det som nästa år blir EU-valet är i full gång och persoligen känns det både spännande och lite småmotigt. Men det är en betydligt kortare valrörelse den här gången så det blir betydligt mindre slit, skulle jag gissa. Vad min egen roll kommer att bli känner jag mig dock långt ifrån färdigbesluten med egentligen. Först har vi kongress i februari då min madatperiod i styrelsen går ut. Två år har jag suttit då, jisses. Det har gått fort och varit både slitsamt, trevligt och lärorikt. Ställer jag inte upp till omval (vilket det lutar åt nu såhär sista nomineringsdagarna) så kommer jag garanterat att sakna det på flera sätt.

Inga kommentarer: