måndag, oktober 20, 2008

Att bruka kattmynta

Planen var att stiga upp före två idag för att halvvända på dygnet igen. Jag måste ha somnat om snabbt när klockan ringde för när jag slog upp ögonen var klockan nästan fyra. Men, jag ska ju ut onsdag kväll igen så det kanske är mest strul att försöka vända runt hela tiden. Känns som att jag totalt fastnat i nattrutinen. När mina arbetskamrater är trötta och sega på jobbet om nätterna så är jag om möjligt lite seg under de första timmarna, men efter midnatt är det som att jag är i mitt esse. Konstigt, men det kanske blir så efter några år som nattdjur.

Egentligen skulle jag på kalas hos Anna vars son Tor fyller 7 år idag. Stora killen! Men vi skjuter på det till onsdag, jag är ganska sliten. For och handlade istället. Kom bl.a hem med en ny pappklösbräda som Smilla nu ligger på, all high. Det brukar bli lite fight om vem som ska få inandas kattmyntaångorna först, men ikväll sitter de andra två snällt på lite avstånd och väntar på att Smilla ska ledsna. Jag hade ju egentligen planer på att göra en egen med hjälp av en bit träd och rep, men det har inte blivit av. De här i papp stökar ju till nåt hemskt och så är det ganska mycket kattmynta i dem. Men deras tidigare i tyg har blivit ointressant och jag vill inte ha dem på väggarna så det fick bli en sån ändå idag.

Ikväll blir det slappt. Ids inte ens laga mat utan har slängt in en fryst qornlasagne i ugnen.

Inga kommentarer: