måndag, oktober 06, 2008

Mardröm

Snurrig morgon idag. Jo, det är snart lunch men vi kom hem vid ett inatt och jag tänkte slippa behöva sova nån timme i eftermiddag innan jag går på jobbet ikväll, så planen var att sova länge idag. Vaknade strax före tio med ett ryck ur en läskig mardröm. Jag avskyr verkligen psyko-mardrömmar. Drömmen gick ut på att jag fick veta att det inte alls är över; att jag var tvungen att bestämma vart pappa skulle hamna nu. Och det handlade inte om det klassiska som himmel eller helvete utan mycket mer värderande och bredare spektra än så. Hysteriskt och otroligt läskigt. Alla val jag gjorde ur nån slags katalog skulle få konsekvenser för honom sen, konsekvenser jag inte kunde förhindra.

Uhää, läskigt. Hoppas jag tappar den snart. Sitter och dricker te i soffan, omgärdad av tre katter som tycks ha saknat mig lite även om de var lite småsura när vi kom insläntrande inatt.

Inga kommentarer: