måndag, oktober 06, 2008

Hemma

Resan hem igår gick bra i vart fall. Vi kom ju iväg lite senare än tänkt eftersom lillebrors dator krashade gånger flera under förmiddagen och Mattias stannade för att hjälpa till lite. Så vi hoppade över besöket hos min syster, det blev för sent helt enkelt. Det får väl bli nästa gång. Vi var ju trots allt där ganska länge i fredags.

Sen regnade det ju också. Och inte så lite. Spöregn och mycket trafik hela vägen upp till Stockholm, otroligt tröttande faktiskt. Så vi stannade vid Heron City och åt lite. Kanske inte världens smartaste ställe att stanna på eftersom det sen inte bara blivit köbildning på E4:an in i Sthlm utan dessutom på de två påfarter varav vi då kom på den ena på väg från Heron. Så det blev lite långsam färd några mil. Men det gick skapligt bra iaf. Och när jag körde ut ur Sthlm så slutade det regna. Det var blött och duggade bitvis norrut, men inte i närheten av det regn vi haft tidigare. Så det kändes bra. Väl norr om Sthlm var det dessutom ganska lite trafik så det gick rätt fort upp. Men vi hann säkert höra 4-5 gånger att Umeå IK är klara svenska mästare igen, trots att två matcher återstår... Och den finansiella krisen är vi nog experter på snart. Glömde lägga över bra bilmusik från min bil till Mattias när vi for, så vi var ganska utlämnade till Sveriges radio. Som var bra bitvis iaf.

Nu har jag i vart fall beställt Hello Saferide's nya skiva så framöver kommer det finnas mer bra musik i min bil.

Inga kommentarer: