tisdag, oktober 07, 2008

Att hitta sin soulmate på TV

Jag har en ny arbetskamrat, D, som jag inte riktigt fått hundra grepp om än. Inatt hade han med sig ett par dvd:er med The Office (den brittiska ursprungliga versionen) som vi tittade lite sporadiskt på när tid fanns. Jag har faktiskt bara sett det vid enstaka tillfällen tidigare och känner därför inte karaktärerna sådär superväl. Men nu finns väl en anledning att göra det. Efter en kort stund av tittande sa D "Jag tänkte på en grej, jag kan se dig tillsammans med han där", och pekade på karaktären Tim Canterbury. Eh...jaha.

Tim Canterbury är 30, bor med sin mamma och suktar efter den blonda ointresserade receptionisten i serien. Hyfsat barnslig, gillar att retas med Gareth (för att man antagligen inte kan låta bli), tvingar tex honom att ringa honom om han vill något trots att deras skrivbord sitter ihop (vilket är ganska roligt, i en tv-serie). Är det en sån person som andra ser mig tillsammans med? Jag kan nog inte ens komma förbi det faktum att han bor med sin mamma. Men ja, kanske är det så. Jag har nog spanat efter helt fel killar kanske. Kan inte låta bli att fundera dock; should I feel offended?

The Office är kul, men jag tror att efter för många avsnitt har de en tendens att efterlämna en lite obehaglig känsla nästan. Men på ett kul sätt. Svårt att förklara. Ni som sett det vet säkert.

4 kommentarer:

Bloggerskan sa...

Har inte han ungefär samma funktion som Seinfeldt (som jag sett ett par avsnitt av, inte mer)? D v s den där normala människan som de andra galningarna skall speglas emot. Som går runt med en ironisk rynka i pannen och tycks betrakta sin omgivning som den enda någorlunda vettiga personen. Den vi skall identifiera oss med.

Hur man skall tolka din kollegas kommentar utifrån detta blir ju något att fundera över då. ;)

Unknown sa...

Han har kanske vissa drag av m. även om m. inte bor hemma helt;-)

Sara sa...

Ja, det kanske är så, även om inte jag kanske tolakde honom som fullt ut "normal" (men det är å andra sidan den icke-roliga Seinfeld heller). Jag är däremot inte så säker på att han delar så många drag med Mattias, eller ja, jag får väl titta vidare för att se säkert...
Mest tyckte jag nog att det var en konstig kommentar som förbryllade lite. =)

Anonym sa...

Lite förbryllande kommentar ja, man kan klia sig i huvudet om det. Åt andra sidan så är man ju inte riktigt riktig i huvudet på nätterna..

Angående karaktären så har jag inte någon större åsikt då jag bara sett något enstaka avsnitt av the Office.

/Johan