söndag, juli 19, 2009

Kort dag

Inser att jag inte hunnit blogga idag minsann. Dagen har gått så himla fort. Sov till strax före fyra, klev upp och drog med mig semesterfiraren M bort från dataspelandet och ut på 6km promenad. Höll på att trampa på en överkörd, delvis förtorkad ormunge som låg på vägen kanske 100m från huset. Har jag nämnt att jag är lite hysterisk när det kommer till ormar? Levande som döda. M tvingade mig tillbaka för att se på den och höll sin vanliga lektion om hur liten risk det är att jag kommer att stöta på någon. Yeah, right, säger jag. Uääh, ryser bara jag tänker på det. Höll på att svimma när han skulle lyfta bort den, det är verkligen urhemskt.
Iaf så hann jag inte med så mycket mer än middag efter det och nu sitter jag åter på jobbet. Det är ganska lugnt just nu. Mycket feber och förkylningar på avdelningen. Som brukligt på somrarna av nån anledning. Men inte så mycket spring för tillfället. Är lite uttråkad snarare. Ska ta upp min medhavda bok, då vaknar säkert avdelningen upp :)

Inga kommentarer: