torsdag, juli 16, 2009

The student has become the master

Humor. M har gått med i facebook (yes, kors i alla tak!). Det finns en anledning och tanken var väl att det skulle bli väldigt kortvarigt. Men så drog det beroendeframkallande lilla fb-nätet sig allt tätare kring honom (okej, lite mitt fel som såg till att hans vännerskara ökades ganska fort). I takt med att vännerna ökar i antal letar han applikationer, fan-sites, skojiga grupper osv. Och nu hör jag inget annat än "hur gör jag här?", "är jag vän med henne nu?", "hur får jag den där addicted-rutan att synas i min profil?", "vad ska jag mer gå med i?" osv osv. Jätteskojigt, tycker jag som för en gång skull får sitta som den mer vetande av oss två.

1 kommentar:

Bloggerskan sa...

Hahaha! Som om man inte känner igen det där från kompisar som ihärdigt vägrat FB men nu sitter där och gör tester hela dagarna...