onsdag, juli 29, 2009

A woman with a plan

Det blev en kort vända på stan idag. Ett lyckat besök på umekvinnornas (och kanske en och annan umemans) Mecka "Ingrids" samt lite andra småärenden. Tittade lite på klänningar men det verkar ganska skralt. M verkar dessutom plötsligt ljummen inför Sundsvall imorgon och då vill jag (surskallig som jag ändå är) inte fara. Så jag tar nog bilen själv imorgon (i brist på Annor) och besöker affärer både i stan och kanske en bit söderut också, där det lär ska finnas ett par guldkorn. Låt oss hoppas på det bästa. I värsta fall har jag klänningen från fin-Mias bröllop för fyra (?) år sen. Jag ser blek och oformlig ut i den men den funkar om det kniper kanske. Skulle bara vara kul att gå på bröllop och känna sig lite snygg.

Jag for förbi systemet idag också och handlade en flaska av favvo-rödvinet. Jag tänker att man dricker ju inte när man är sjuk så om jag tar ett glas vin ikväll kanske kroppen fattar att den är frisk och slutar snörvla och i allmänhet låta som en 70-årig harkelgubbe. Smart plan, va?

Inga kommentarer: