söndag, juli 26, 2009

Glassmatematik

Förresten, angående Ben & Jerry's så har jag ju insett att jag visst kan äta den utan att känna att den kostar för mycket. Efter min upptäckt (tack vare hemliga kocken) om hur mycket luft det är i svensk glass så inser jag att kg-priset för B&J i jämförelse med låt säga Carte D'Or är ungefär det samma*. Sådetså.

*Alltså, en Carte D'Or på 900ml väger ungefär 4-500g, (vill jag minnas från min kontroll av uppgifterna), medan en 500ml förpackning med B&J väger 451g.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Man borde jämföra lyckan glassen medför och då blir det halva priset för B&J:)

Sara sa...

Haha, word!

Anonym sa...

Hej, vilken bra blog du har!
Jag hittade hit för jag sökte på katt och hosta. Min kisse har någon konstig hosta ibland. Såg att du skrivit det om din katt i bloginlägg, men sen inte skrivit vad det var.
Mår den bra nu? Borde kanske också jag söka veterinär för min kisse?
Hälsningar Berit

Sara sa...

Hej och tack! Det var snällt!

Jo det visade det sig (har just skrivit om det) att ett grässtrå fastnat i halsen och sen vandrat och spjänat sig fast långt upp i nosgången. Idag har vi varit på undersökning och dragit ut det. Det lät som hosta först men gick sen över till mer nysningar.

Jag läste att spolmask kan ge hosta. Men jag tycker nog att du ska ringa en veterinär och fråga. För säkerhets skull.

Anonym sa...

Tack Sara för ditt svar!
Oj, ett grässtrå! Så tokigt det kan bli.
Min katt är innekatt, men han kan ju ha ätit en garnbit eller något kanske.
När jag lyfte upp honom från sängen idag så började han hosta sådär.
Ringde vet, telefontid imorgon bitti.
IScch usch vill inte att det ska vara mask....har också läst om det.
Hoppas du och din kisse mår bra nu! Hälsningar Berit

Sara sa...

Min kisse mår bara bra nu. Hoppas att det inte är nåt allvarligt med din. Skriva gärna vad det var om du vill sen. Lycka till!