fredag, juli 10, 2009

Meningslöst plågeri

Det här är så sorgligt och så eländigt att jag inte vet vad jag ska säga. Det är helt vansinnigt att djurplågeri som tjurrusning (som sedan leder vidare till mer djurplågeri i och med tjurfäktningen) får fortsätta som så kallad underhållning. Det enda man kan hoppas på nu är att det mänskliga dödsfallet kanske kan leda till nån förändring. Men jag är skeptisk.

Det här är framför allt en turistsak och om vi som reser till Spanien visar att vi inte är intresserade så kanske det här nån gång kan få ett slut. Enligt PETA så säger sig 72 procent av den spanska befolkningen vara ointresserade av tjurfäktning.

Det här är verkligen en fråga som EU-parlamentet borde driva hårt.

Se även PETA:s Running of the Nudes för mer info och bilder från aktivisternas nakenrusning två dagar före.

2 kommentarer:

malin sa...

När jag var på mallorca så hade man satt upp planscher om tjurfäktning, sjukt äckligt! Vem kan njuta av att se på sådant?

celine sa...

Skriv på mot tjurfäktning!!
www.emot.se/namnlistor/73/

och Bli gärna medlem i min Anti-djurplågeri kampanj på:
http://www.emot.se/namnlistor/79/

Ps. Tipsa gärna om listan på din blogg så att kampanjen blir större och vi får fler medlemmar :)