onsdag, juli 22, 2009

WoW-film och spelande morsor

Det är mycket WoW i media just nu. Och i positiv bemärkelse, vilket är kul. Dels tycks det som att Sam Raimi (Evil Dead, Spiderman m.m) har skrivit på för att göra film av WoW, något som det talats om i evigheter. Men nu när det finns en namnkunnig regissör med kanske det hela blir verklighet? Jag hoppas bara att det görs med omsorg om spelet. Flopprisken är stor.

Det andra är uppmärksamheten som riktas mot så kallade Gaming Moms, spelande mammor (reportage även här). Det är kul att det riktas uppmärksamhet mot andra spelare än de unga tonårspojkarna. Jag har både en gaming mom i mitt guild och i min bekantskapskrets, och jag tror och hoppas att de blir fler.

2 kommentarer:

Hans Billy sa...

Är WoW verkligen nyttigt?
http://www.svenskbladet.se/sverige/index.php?alias=wow_spelare_siktad_i_dagsljus.html

Sara sa...

Haha :)