onsdag, juli 29, 2009

Med skygglappar ingen gubbkupp

Läste just (eller läste, ögnade är väl kanske mer rättvist) igenom Ella Bohlins evighetslånga inlägg på Newsmill. Huvudspåret (det finns en rad sidospår med barnvagnar och födelsedagar) berör hennes valkampanj till EU och en analys av Alf Svenssons plötsliga inträde på scenen.

Bortsett från att det kan vara den längsta och mest ofokuserade artikel jag någonsin sett på Newsmill så blir jag när jag tagit mig igenom hela ganska besviken på att Ella Bohlin inte vågar eller vill se hela perspektivet. Hon törs inte se sammanhangen eftersom det då skulle innebära att hon faktiskt blivit överkörd pga att hon är ung och kvinna. Det är mycket lättare att se att man fått stå tillbaka pga "folkets vilja" och för en mer kompetent person. Hon säger att det är för enkelt att bara göra det till en "gubbkupp". Ja, jag vet inte om det alltid måste vara de svåra lösningarna som är de bästa.

Inga kommentarer: