onsdag, juli 08, 2009

Efter regn kommer fjäll

Det tycks ha regnat klart för nu. Skönt, till och med solen tittar fram lite. Är på landet igen, vid havet men utnyttjar det dåligt får jag väl erkänna. Sitter i köket (med fegkatten bredvid, efter att hon hört hästarna leva om vill hon inte gå ut igen) och grejar med ett brevutskick som förhoppningsvis ska ut ikväll. Mycket papper blir det.

Min trasiga hud ser för eländig ut. Nu fjällar jag bigtime och det kliar kopiöst. Försöker att ignorera det bäst jag kan.

Jag läste ut min bok också, till morgonteet på altantrappan imorse. Nu gäller att det att fortsätta läsa medan känslan sitter i.

2 kommentarer:

Frida M sa...

vad skönt det låter! ja, ine fjällandet och det, men altantrappen, boken och tekoppen

Sara sa...

Ja det är verkligen min favoritplats när jag är på landet. Man ser havet, men behöver inte nödvändigtvis vara så synlig för alla förbipasserande själv.