fredag, juli 24, 2009

Hostande kisse?

Jag har en trasig kisse också. Mina-katten har börjat hosta. Tror vi. Först var det som att hon försökte harkla upp något bara och jag trodde att det var päls (hon har ofta bekymmer med päls och äter mycket gräs), men det har som fortsatt och är nu snart inne på tredje dygnet. Så vi gissar att det kanske är hosta. Jag börjar bli väldigt orolig även om jag försöker att inte tänka på det. Kanske jag skulle ringt veterinären och frågat före det blev helg. Men hon äter ungefär som vanligt och dricker fortfarande bra, vilket brukar vara goda tecken.

Har försökt söka på nätet och hittat en massa hemska alternativ som inte har slutat väl. Men det kan också vara enklare saker som parasiter/spolmask eller möjligen astma. Men astma borde inte komma så snabbt på.

Det får inte vara fel på Mina-kissen! Det räcker med att personalen är sjuk.

Inga kommentarer: