fredag, juli 31, 2009

Undertecknat: vilse i skönhetsdjungeln

Som ni kanske gissat är jag inte den "tjejigaste" (vad man nu menar med det) tjejen i universum. Tex hör jag inte till dem som rakar benen schemalagt utan snarare till de som hittar en rostig sak i duschen och tänker "ah, vad var det man använde den här till?". Typ. Det händer när jag känner lust för det alt att jag "borde". (Ni antifeminister som läser kan nu checka av det på er huga-lista.)

Kvällen till ära hade jag handlat hem nån ny variant; en spray-on hårborttagningsmedel. Handy, tänkte jag, trots att jag normalt sett brukar backa för kemikalier som på ett par minuter fräter bort saker från kroppen (hur hälsosamt kan det vara?). "Läs bruksanvisningen noga", stod det, men det fanns ingen ask, ingenting mer än själva sprayflaskan så jag läste det som stod där och började sen spraya benen. Efter en stunds fokusering insåg jag att jag även sprayat halva toastolen, badrumsväggen, golvet samt dörren. När jag sen ska till att sätta på locket trillar en liten lapp ut med bruksanvisning. Första punkten lyder; "använd sprayen i duschen eller badkaret". Aaah! (Men, det ska appliceras på torr hud så antagligen är det en form av skyddsrum man behöver.)

Inte så "handy" after all... Nu har jag dessutom hårinpackning i håret "för nordiskt och skadat hår". Är samma sak?

Inga kommentarer: