fredag, juli 31, 2009

Vill man vara fin får visakortet lida pin

Ytterligare en dag med lite shopping. Fast idag betydligt lugnare. M behövde nya skor till kostymen (varför finns de så få snygga såna och absolut inga som inte är i läder?) och jag behövde lite blandat plock. Bl.a ett fuskband till bh:n så att den jag tänkt ha ska funka till klänningen, geléilägg till skorna för att undvika ömma fötter, saker att laga håret med och att sen ha i det för att se lite fin ut, några sminkgrejer, raka benen-grejer, strumpor som jag inte vet om jag ska ha än osv. Det är rätt dyrt att leva upp till bilden av den traditionella kvinnan må jag säga. Småsaker kostar miljarders. Nästan så att jag undrar om det är värt det.

1 kommentar:

Frida M sa...

Ja, och så kan man ju alltid jämföra hur mycket tid och pengar man själv lägger ner på en stor fest jämfört med sin karl...
Det är inte rättvist på något sätt!