lördag, juli 04, 2009

Gnällofant

En ynklig dag i mitt liv. Jag har typ gråtit av smärta och frustration, suttit i telefonkö till sjukvårdsrådgivningen (efter tvång från M), handlat hydrocortison efter rådet jag fick och sen äntligen kunnat vila lite. Det var skönt vill jag lova. Mindre skönt att vakna ett par timmar senare och inse att smärtan var tillbaka och att jag inte kan smörja mer med cortisonet förrän ikväll.

Just nu är jag mest rädd för att blåsorna (som har ökat) ska spricka och att det ska leda till mer elände. Jag kan knappt ha något på mig eftersom allt skaver, inte ligga på sidan eftersom huden då trycks ihop och jag är less på att få böl-anfall som en 3-åring. Har halvsuttit i sängen och sett film med datorn på en bricka i knäet.

Eländig Sara! Jag lovar och svär att aldrig mer vara i närheten av vatten och sol samtidigt! Jag lovar att alltid bada i max spf! Jag har lärt min läxa, kan det vara över nu då?

3 kommentarer:

Frida M sa...

Oh, stackars dig! Jag tror solen är extra jävlig i år, jag har också för första gången fått lite soleksem..

Sara sa...

Ja, jag tror också det faktiskt. Det är fler som sagt samma sak och flera som inte brukar bränna sig har gjort det. Iofs är jag alltid känslig med min genomskinliga, rödlätta hud, men riktigt såhär illa trodde jag inte det skulle bli.

Johan sa...

Men shit vad du bränt dig?! Är faktiskt glad att jag har lite pigment i grund....kan också bränna mig om det är riktigt jävligt. Men aldrig så där, och med blåsor och allt...hoppas det går över snart, för det är fan så plågsamt..