tisdag, februari 10, 2009

På tåg igen

Nu sitter jag på tåget igen. Eller jag ha väl gjort det ganska länge, sen halv elva, men hade en smått pratsjuk granne så datorn fick vila i väskan tills hon klev av. Hon tyckte att jag pratade norrländska och frågade varifrån jag var. Följdfrågan sen var om jag kände nån Hell...ström, -berg, eller vad det var. Jo, i Umeå känner alla varandra... Lite skojigt faktiskt.

Jag hoppas att jag ska komma fram till Sundsvall i tid. Strax före Gävle meddelades det att nåt fel uppstått med tåget varför bara halva motorkraften kunde användas. Sen skulle man starta om det i Gävle. Vi har lämnat Gävle nu men jag är inte säker på att det går så fort som det brukar fortfarande. Vi får väl se. Verkar vara en del strul med X2000-tågen. Nästan så att man undrar om de också körs med windows...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Tur att det inte var på ett flyg som de ropade ut detta ;-))

Sara sa...

Nej, då hade kanske jag fått en hjärtattack =)