tisdag, februari 10, 2009

Stockholmsfunderingar

Nu dröjer det ett tag innan jag återser Stockholm igen. Och Joakim, styrelse-fiorna osv. Det känns lite trist även om det ska bli skönt med fler lediga helger framöver. Jag gillar ju Stockholm på ett sätt, samtidigt som jag tycker att det är ganska skönt att komma hem till Umeå efter varje besök. Jag andas bättre i Umeå. Även om jag ibland känner mig friare i Sthlm. Så det är lite dubbelt.


Som vanligt när jag träffar vänner och fior i Sthlm frågas det om när jag tänkt flytta dit. Och jag vet inte. Jag har inte stängt dörren helt, men samtidigt känns det som ett projekt jag borde påbörjat för kanske fem år sedan och nu snarare vara på väg därifrån. Jag vet inte om nån förstår hur jag tänker när jag säger så, det brukar oftast mötas med en frågande min. Men, jag ska öka mitt jobbsökande i Sthlms-trakten, det måste jag nog, om inte annat. Jag måste ha något nytt, så är det. I Sthlm är väl möjligheterna större, även om det då blir tajt med boende istället.

Lite rädd är jag väl dessutom att jag inte ska vilja tillbaka till Umeå och Norrland sen. För i själen är det nog ändå där jag trivs bäst, där jag vill vara. Fast i ett annat läge. Jag vill verkligen inte bli för Sthlms-van. Men ett tag; visst.


Lägger upp ett par bilder (klicka för större) från när jag var ute "på lokal" efter Gudruns glöggfest vid lucia, med Joakim samt Karin, Veronica och Roberto från dåvarande styrelsen. En lite "normal" och en något mer fyllebetonad. På mig och min fina, fina Joakim-vän. Fler bilder kommer säkert. Några från kongressen om inte annat.

Inga kommentarer: