lördag, februari 07, 2009

Ny växtlighet?

Jo förresten, måste berätta en konstig, nästan ignorant, sak jag såg under lunchen. Det blev en snabb lunch på Max, det enda jag visste säkert hade vegetariskt alternativ, eftersom tid inte fanns att jaga bland alla andra ställen.

Utöver det att jag faktiskt inte fick det jag beställde (greenmeal, enl skylten skulle det vara greenburgare med bönsallad och ramlösa, det jag fick var greenburgare med pommes och läsk, men det var stressigt och jag kanske missuppfattade) så hade de en konstig kommentar på sin menytavla. Man kunde köpa en burgare (minns inte namnet) som innehöll kyckling "default" men bredvid står det "finns även med kött". Hm, vad är kyckling då? Vart växer det?

Hade det inte varit så stressigt och stökigt där hade jag frågat. Istället ska jag besöka Max hemma i Ume och se om vi har samma grödor som i Uppsala.

Inga kommentarer: