fredag, februari 06, 2009

Mycket tåg blir det

Framme i en snöslaskigt Stockholm. Pratade nyss med Mattias som varit ute på sin fredagspromenad med några från jobbet (de tycks ha bytt after-work mot "Hälsostigen" istället, 30plus- varning?) och jag tror bestämt att jag hörde hans tänder skallra. Kallt i Umeå alltså. Helt okej här, men jag gillar inte halt slask.

Väntar på en qornlasagne (halvfabrikat) som får bli stora middagen idag. Tänkte försöka lista ut hur det där med Uppsala-pendeln fungerar så att jag inte får för mycket problem imorgon. Men än har jag inte listat ut om man handlar biljett på tåget, på stationen eller om man rent kan åka på SL-kortet. Men det löser sig säkert. Mycket tåg lär det bli i helgen iaf. Det är ok, jag gillar tåg.

Nyfiken är jag också över hur första dagen på kongressen varit. Får väl försöka glida runt bland bloggarna eller slänga iväg lite sms och se om det finns nåt skvaller.

Inga kommentarer: