onsdag, februari 04, 2009

Det rörliga bloggläsandet

Jag har en ganska ständig rörelse i min rss-lista över bloggar jag följer. Vissa känns förvisso väldigt fasta; de kommer nog att vara kvar så länge de finns. Men så finns det de som jag följer av nån tillfällighet, av politisk anledning osv. Inte alltid för att jag tycker att de är så bra. Efter helgen blir det färre tråk-politik-bloggar kan jag erkänna. Såna jag läst hittills mest för att ha koll. Jag sparar länkarna men tar semester från läsandet ett tag. De roliga politikbloggarna sparar jag såklart.

Den sista trenden är att det blivit fler filmbloggar. De är inte alltid så enkla att hitta (speciellt inte bra sådana) och jag är lite sur över att inte alla de stora bra dagstidningarna kör rss-feed på sina recensioner. Det vore smidigt. Idag fick jag också anledning att kolla in en för mig ny filmmänniska, Mark Kermode. Så nya länkar till filmsiter är att vänta, skulle jag gissa.

Inga kommentarer: