onsdag, februari 04, 2009

Det var det där med husmoderiet igen

Mycket dator blev det idag. Anna kom förbi, dels med sina nya, gröna fina Dell-lappis som hon köpt/fått i 40-årspresent, dels med sin gamla nästan döda lappis. Så har vi grejat med dem lite, Mattias kom hem vid lunch och skulle göra om den gamla sega till en lite enklare dator som Tor kan ha att leka med. Det verkar nästan klart nu. Linux blir det såklart (get them young, keep them forever, som det sägs att tobaksindustrin i USA sa). Det blir enkelt och virusfritt för Tor och inte så tungt att köra för den gamla datorn.

Hade ju inte riktigt förberett mig på besök egentligen. Vare sig med städningen eller ur fikasynpunkt. Kom på det lite sent idag. Här dricks det bara te (Mattias dricker kaffe på jobbet enbart) och nåt fikabröd finns i stort sett aldrig, så mitt generösa erbjudande bestod av snabbkaffe (som kan ha varit upp till ett år gammalt). Punkt. Usch, ganska hemskt när jag tänker på det. Vaknade faktiskt upp från min pre-jobb-sovstund alldeles nyss med just den tanken i huvudet.

Jag måste skaffa mig nån form av enkel kaffemaker och bli lite "mellan-två-jobb-Anna-Karin" och baka kakor/bullar att ha i frysen. Annars får man kanske inga besök framöver.

1 kommentar:

Unknown sa...

Tänk att du kom på det! Att enda anledningen till att jag kommer och hälsar på dig är att jag vill ha kakor!! Älskar ju kakor, behöver dem och har inga egna....;-) Tokfia!