tisdag, april 21, 2009

Tisdag och inget vårmirakel

Jag dras konstig nog fortfarande med en viss grad av förkylning. Börjar snart undra om det är ett kroniskt tillstånd. Märkligt.

Vaknade med samma önskan som tidigare mornar den sista tiden; att all snö ska vara borta, inte allt för mycket lera har tillkommit och att solen ska skina sådär alldeles lagom. Men inte. Visserligen återstår nu mest stora högar av smutsig snö, det täcker inte marken helt längre. Men himlen känns lite ledsen idag. Lite kallgrå. Oavsett ska jag försöka bege mig ut en stund. Tänkte promenera ner på stan idag, mest för att se lite folk och känna mig lite låtsassocial om inte annat.

Borde höra av mig till Anna och se om hon fortfarande lever och har tid att valla mig lite socialt en stund i veckan. Och så måste jag höra av mig och få en rapport från MissJ om hans Italienresa som tog slut inatt, om jag inte missminner mig.

Inga kommentarer: