måndag, april 20, 2009

Min intalade trygghet försvann på en minut

Den här nyheten gjorde ju inte direkt min dag. Jag är paniskt rädd för ormar av alla de slag och undviker alltid att gå (i vart fall ensam) där det, enligt mig, kan finnas ormar. Jag blundar för ormar på tv (om jag inte försöker tvinga mig själv att se, för att jag är envis, men det leder bara till ångest) och vill helst inte tänka på att det finns människor med ormar hemma. Så när jag läser ormexpertens uttalanden vill jag mest av allt bara flytta till nåt ormfritt ställe i världen. Ormar i avloppet? Det är sånt där som alla försökt intala mig bara är konstiga historier som inte händer på riktigt.

Så idag ville jag helst inte kliva upp ur sängen och kattorna kan glömma att jag öppnar balkongdörren. Eller går in i badrummet. Just nu iaf. Usch och fy.

2 kommentarer:

Johan sa...

Nya Zeeland ska väl bra har jag hört? Inga farliga ormar i allafall....fast du kanske inte nöjer dig med det, utan ska ha "inga" ormar...

Sara sa...

Nej helst inga ormar alls tack =)