tisdag, april 21, 2009

Ett studiebesök på banken

Okej Anna lever och ska tvångsumgås med undertecknad på torsdag (check!) och J är välbehållen på svensk mark och lät ungefär som vanligt, om än något sliten efter sin jobbresa (check!). Så, vad mer ska jag göra idag? To-do-listan blir som sagt bara längre.

Jag har faktiskt varit ute på långpromenad med de evigt underbara The Stone Roses i lurarna. Det misslyckas aldrig. jag blir dagdrömsk och lycklig av musiken som får hjärtat att slå lite hårdare. Tänk att jag aldrig fick se dem live! Och nu lär det väl aldrig hända. Om de inte hakar på gubb-band-återturné-trenden om ett antal år. I hope not.

Jag var förbi banken också för att sätta in alla mynt som runnit över i min myntburk. Banken är inte en effektiv plats att vara på. Nu hanterar de tydligen inte ens kontanter alla öppna timmarna. Och bara två kassor öppna vars personal hellre pratade med varandra om något väldigt spännande än tryckte fram numren i kölistan. Det var länge sedan jag såg en lokal med så många människor som skruvade på sig så irriterat och stressat samtidigt. Jag hade ju inte direkt bråttom men att vänta är inte riktigt min grej. Nu ska jag göra så att disken slipper vänta längre på mig.

Inga kommentarer: