onsdag, april 22, 2009

Nutrition och vindsklättring

Lång dag idag. Vaknade ganska tidigt, körde M till jobbet så att jag fick loss bilen. Lite registerjobb på förmiddagen och sen snabb lunch innan det var dags att bege sig till gamla regementet för utbildning. Jag anmälde mig som intresserad till en halvdagskurs i nutrition med inriktning på äldreomsorg och palliativ vård. En kunnig och bra dietist drog igenom en lång radda powerpointbilder, men på ett överraskande bra sätt faktiskt. Fick lära mig en hel del nytt faktiskt som jag säkert kommer att ha nytta av framöver. Både i jobbet och för övrigt. Lite näringslära tror jag vi alla skulle ha nytta av faktiskt.

Det började dock lite smått deprimerande med att han berättade att muskelmassa börjar att minska vid 30-års ålder...

Kvällen har spenderats med lite mat och sen en tripp till Ratan för att kolla om lite saker jag saknar möjligen fanns på vinden på garaget. Men så var det tydligen inte så mitt skakiga klättrande på stegen var lite i onödan. Andra saker jag inte direkt saknat fanns där men inte det jag sökte. Aldrig bra när man är halvflyttad och har saker på flera ställen.

Inga kommentarer: