lördag, april 18, 2009

Ett oväntat kärlekspar på film?

Läste i senaste numret av Allt om Film att Ewan McGregor och Jim Carrey spelar kärlekspar i den kommande filmen I Love You Philip Morris. Låter onekligen både lite omaka och väldigt spännande, inte sant? Lite synd att det verkar vara en i raden av Carrey's komiska roller. Han är ju egentligen som allra bäst när han spelar mer allvarliga eller tragikomiska roller. Mina personliga favoriter är hans tolkning av komikern Andy Kaufman i Man on the Moon samt rollen som Joel i den underbara Eternal Sunshine of the Spotless Mind.

Ewan McGregor har haft en speciell plats i mitt filmhjärt länge så oavsett om jag tror att den här filmen riskerar att flamsas bort så kommer jag med säkerhet att se den. Svensk premiär fram mot hösten, skulle jag gissa.

Inga kommentarer: