måndag, april 13, 2009

Att städa in våren

Oh my vad duktig Sara har varit idag. Storstädning minsann! Jag fick tom M att slita sig från sitt en stund och köra med dammsugaren medan jag knäskurade badrummet. Inte illa på en helgmåndag sådär. Egentligen skulle jag behöva skruva isär och vårstäda datorerna också, men det får vänta lite.

Det är faktiskt väldigt fint väder även här nu. Solen skiner och även om det är lite kyligt i luften så blev jag överhettad i min vinterjacka när jag i rask takt promenerade till Ica för att handla middag. Balkongdörren står öppen ganska mycket nu när solen ligger på rätt sida och det tycks gillas av de fyrbenta i familjen.

Jag behöver alltså köpa vårjacka när löningen kommer. Den gamla är verkligen utsliten till max. Så vårjacka, handsfreelurar, stekpanna (handtaget flög just på min nuvarande) och stötdämpare till bilen står på inköpslistan till nästa månad. Vi får se hur det går.

Inga kommentarer: