lördag, april 11, 2009

Trevlig långhelg!


Det sägs att det är påskhelg. Vad innebär det då? Lite extra godis (fler godismonsterbarn och -vuxna), hönorna eggas (!) lite extra i burarna så att alla kan äta tre triljarder ägg, några extra fårbarn slaktas... Tja lite så. För andra innebär det mest långhelg. För mig inte ens det men storhelg-ob två nätter gör mig lite gladare.

Annars innebär det nog mest att jag och M ska lägga lite extra effort på matlagningen idag och kanske slå på stort med en efterrätt. Mest för att det är trevligt och för att den sista tiden mest har inneburit snabba matlagningar och inga utsvävningar alls. Jag har ingen aning om hur det ser ut på stormarknaderna idag men faktum är att mitt kylskåp är relativt tomt så vi måste fara iväg oavsett. Jag hoppas att de flesta andra varit ute i bättre tid än så Kanske hinner vi förbi systemet också för en flaska vin till kvällen, det vore inte jättefel känner jag.

(Skojigt påsktips!)

Inga kommentarer: