torsdag, april 09, 2009

Nattliga äventyr

"Haha, de där får du nog inte av för jag fick nästan inte på dem", sa den söta farbrorn inatt efter att jag upptäckt att han på något magiskt sett fått ner sina enorma fötter i ett par väldigt små gummistövlar (som används vid duschning av personal med betydligt mindre, osvullna fötter). Och han hade nästan rätt. Han fortsatte att skrocka under tiden jag drog mig svettig. Ja, det är tur att de är charmiga ibland.

Det där var lite min första natt efter sjukligheterna i ett nötskal. En enorm springnatt där jag allvarligt knappt kunde sitta något. Jag hann inte läsa tidningen imorse och hade inte ens lyckats få i mig en hel kopp te på hela natten när väl fick gå hem. Jag vet inte om det är fullmåne eller nåt men det var allt annat än lugnt inatt. Inga bråk, men påhittiga boenden på halvskraltiga ben uppe ända fram till fem imorse. Och när de väl låg var det dags för de första att vakna. Jag hoppas hoppas att de får ro att sova natten som kommer.

Inga kommentarer: