fredag, april 10, 2009

Våren och jag har något gemensamt; segheten

Det toksnöade hela natten inatt. Bilen var nästan gömd under ett tjock täcke av blötsnö på morgonen. Våren har det ganska kämpigt just nu. Men det är väl så april brukar vara? Jag är bara glad att jag hade M:s bil med vinterdäck när jag slirade hem på de oplogade vägarna imorse.

Inatt var en alldeles lagomt springig natt. Jag fick lov att sitta lite också vilket var skönt. Känner mig fortfarande inte hundra i kroppen, vet inte varför. Ikväll var jag inbjuden att ta en öl med ett par vänner på stan men jag orkar inte. Det hade varit trevligt, men jag vet inte om jag hade varit så kul. Vill mest bara ligga i myskläder i soffan och slötitta när Gudrun Schyman är med i det allt annat än hyllade Grillad på Svt kl 21.

Inga kommentarer: