tisdag, april 07, 2009

Vårstädning på balkongen

Här i min lilla bubbla har jag förbarmat mig över min stackars balkong som behövde en rejäl vårstädning. Jag har faktiskt tom (host host) haft julgranen stående på där fram tills nu... Men den är borta, så också den stora (och braiga och välomtyckta) kattkorgen som Smilla protestkissade på som därmed också fick bo på balkongen en vecka. Plus lite blandat skräp, glasåtervinning osv. Det blev ett besök på återvinningen idag.

Sen for vi till Rusta och Jysk i hopp om att hitta ett bra balkongbord, men det gick inte som hoppats. Däremot hade de ett helt ok "hänga-på-bord" på Coop som fick lov att flytta ut på min balkong, till kissarnas stora glädje. Nu har de plötsligt parkettplats där de slipper kika mellan brädorna utan kan sitta högt och se på allt och alla som rör sig på gården. Smilla undersökte naturligtvis först möjligheterna att använda bordet som en språngbräda upp på hönsnätet i ett försök att hitta en väg ut, men fick snart ge upp.

Lite tråkig är balkongen fortfarande, jag skulle behöva en massa idéer på hur man får en trist balkong som min lite skojigare. Får väl sondera inredningssidor på nätet kanske.

Inga kommentarer: