torsdag, april 16, 2009

Fröken Tö har det besvärligt i Umeå

Som vanligt den sista tiden var det katt-kö vid balkongdörren när jag klev upp idag. Jag öppnade och släppte ut dem. De gick några steg, tittade upp och ut över räcket och såg de stora snöflingorna singla ner. Blickarna vändes på mig som om det vore personalens fel att det snöade. "Jag kan inget göra", sa jag. Då vandrade tre molokna kissesaker in igen och kröp upp på den fortfarande varma sängen och gömde nosarna under sina svansar.

2 kommentarer:

Bloggerskan sa...

Sådan service borde man väl kunna vänta sig på katthotellet, att personalen ser till att det är snöfritt i omgivningarna.

(Kan annars intyga att det verkar ha varit mycket snö i Umeå i vinter, med tanke på de gigantiska snöhögar som låg och skräpade överallt när jag var på blixtvisit igår.)

Sara sa...

Ja ibland är det dålig service här tydligen. Jag får försöka bättra mig. Och ja det har verkligen varit gott om snö här i år, det kan nog ingen klaga på. Och det gillar jag som bekant, men nu känns det lite som att enough is enough.