fredag, april 24, 2009

Datorstrul till morgonteet

Dålig morgon rent nerd-mässigt. Det kom en uppgradering av Ubuntu som av okänd anledning inte ville samarbeta med Gnome. Så min desktop (tänk skrivbordsmiljö osv) försvann helt. Alternativen var att göra om alla inställningar i desktopen (vilket innebär ganska omfattande arbete; jag är inte direkt någon "default-tjej") eller att installer om gamla versionen av Ubuntu och hoppas på det bästa. Jag valde det senare men skickade med den med M till jobbet. Känns bättre att han som har bättre koll gör det så att det inte blir fler tokigheter. Och så kan jag ju sucka över honom istället för mig själv om nåt blir fel... Så nu är jag förpassad till den här windows-laptopen istället. Alla sparade saker, inloggningar och länkar finns på linux-datorn. Den här använder jag normalt sett bara till att spela på. Så lite handikappad är jag allt. Och nästan läskigt datorberoende.

Inget är ju egentligen nån katastrof men omständigt och lite tröttsamt. Och dålig reklam för det annars så smidiga Ubuntu måste jag säga. Jag hoppas iaf att det var Ubuntu som strulade till det och inte min dator.

2 kommentarer:

Johan sa...

Ursäkt att spela WOW? Menar allt annat ligger ju på andra datorn :D

Sara sa...

Precis =)