fredag, april 24, 2009

Ett lite annorlunda konsertminne

Haha, den här mannen/artisten/wierdot hade jag nästan glömt bort! Och ändå har jag sett och träffat honom live, hör och häpna! Det var den där sommaren, 1998 när hans irriterande calcutta-låt gick på högvarv på radion. Jag var 20 år, bodde och studerade i Kristianstad och var den som fick lov att följa med den då 5-åriga lillasystern till Tivoliparken i K-stad där Dr.Bombay uppträdde. Jag minns det som grymt trångt och väldigt varmt där jag stod med lillasyster på axlarna för att hon skulle få se, samtidigt som det nog kändes lite pinsamt som 20-åring att vara där... Efter konserten ville lillasyster absolut träffa fejkindiern himself vilket vi också lyckades göra. Han pratade fortfarande "engelska med indisk brytning" när han skrev autografen.

Jag har en känsla av att det här inte är en historia som lillasyster berättar för sina kompisar idag... Om hon ens minns det. Men det är ett roligt minne för storasyster.

1 kommentar:

Johan sa...

Din blogg är länkad till från Aftonbladet :P