måndag, april 13, 2009

Jag vill också!

Den här helgen har känts lång av nån anledning. Och det trots att jag jobbar som vanligt och inte har längre helg än jag brukar. Jag hade gärna haft långhelg, det har varit väldigt trevligt, men det känns samtidigt helt okej att gå på jobbet ikväll och få storhelgs-ob som kompensation (delvis iaf) för den sjukhelg jag hade förra helgen.

För första gången på länge önskar jag idag att jag bodde lite längre söderut. Jag hade gärna haft lite mer sol, lite mindre smältvatten och lite mer värme i mitt ansikte. Det känns inte superlockande att ge sig ut och promenera som det är här idag. Ljust, visst, men solen tycks ha gömt sig bakom nåt disigt så någon riktig vårkänsla får jag kanske inte. Det första riktiga vårtecknet var dock igår när kattorna satt på balkongen och några fåglar levde om en bit ifrån, lite retsamt. Det var första gången i år, tror jag.

Inga kommentarer: