tisdag, april 07, 2009

Bilbesiktning

Idag har jag spenderat lunchtid på bilbesiktningen. Gick väl sådär kanske. Den blev underkänd och måste ombesiktigas inom en månad. Tydligen hade nåt fäste på krängningshämmaren fram lossnat (samt var glapp på andra sidan). Var förbi Mekonomen som sa att det inte var en vanlig förslitningsdel just det jag behövde så det bästa var att skapa en själv om jag inte ville lägga hutlösa pengar hos Volvo. Tur att M och hans pappa är värsta "Staffan & Bengt" på egna fiffiga lösningar då.

Dessutom noterade de att ena bakdäcket hade en märklig förslitning; däcket var alldeles bulligt, på ett snett och konstigt sätt. Antagligen nåt tillverkningsfel, trodde han men oavsett måste jag byta innan det smäller. Frågan är om det känns safe att byta till sommardäck nu? Kör ju bara i stan nästan med min bil, det lilla jag kör. Har inte riktigt ekonomi för att köpa nya vinterdäck just nu. Skulle ju gissa att alla fyra kanske borde köpas nya samtidigt.

Skojiga nyheter.

Inga kommentarer: