torsdag, april 02, 2009

Jag kanske bara ska vara stolt över att de åtminstone är lagliga?

Utan att lägga mig i Ipred-diskussionen nåt mer (alla andra rasar så bra ändå) måste jag säga att jag speciellt idag när jag inte riktigt orkar mig upp ur sängen retar mig på alla töntiga skydd på DVD:er som hindrar mig från att se på mina fullt lagliga Sex Feet Under-skivor på min dator i sängen! Lika irriterande som att flertalet av mina senast inköpta skivor inte fungerar i min bilstereo.

FFS! Det finns många anledningar till att människor tvingas ladda ner saker från nätet. Sådetså.

2 kommentarer:

Åke Forsmark sa...

Du ska vara arg på att de säljer en produkt som inte fungerar.

(Man kan inte därifrån dra slutsatsen att konstnärer inte har rätt till sina egna verk.)

Sara sa...

Det har jag inte gjort heller. Men som konstnär borde man vara mån om att ens verk är användbara när de väl säljs, inte bara se till att man får sina pengar.