måndag, juli 04, 2011

Så levde de lyckliga i alla sin oändliga dagar...?

Den andra boken jag läste ut idag läste jag ju egentligen inte, vilket Ulrika skulle ha påpekat om hon varit närvarande. Jag lyssnade på den. Äntligen har jag tagit mig igenom den fjärde och sista boken i Twilight-serien, Breaking Dawn (Så länge vi båda andas, på svenska*) den som har blivit två filmer varav den första har premiär i höst. Att det tog sån tid att ta sig igenom just den sista tror jag var en blandning av tappat intresse och tidsbrist. Jag har inte riktigt hittat de där tillfällena då jag kunnat försjunka in i ljudboksvärlden. Mest för att när jag fastnar vill jag ha möjlighet att lyssna ganska länge i taget.

Men så var den nog också mest intressant under sin första halva, den då...ja, jag kanske inte ska berätta det. Men i vart fall så var det då det mesta egentligen hände, det var då själva storyn var som mest full av frågor. När så upplösningen inleddes blev det mest en pratig massa med så många karaktärer att det var lite svårt att hålla isär alla. Jag undrar verkligen hur de ska/har lyckats få till en intressant andra film kring just den delen. För det är verkligen ingen action alls, den äger rum i första halvan mestadels. Och själva upplösningen är mer av ett diplomatmöte i FN, eller nåt. Men jag ser fram emot dem båda ändå, som den förväxta tonåring jag är...


*Efter att ha läst lite i de svenska översättningarna rekommenderar jag absolut den engelska varianten av bokserien, det är de engelska ljudböckerna jag lyssnat till, proffsigt upplästa av Ilyana Kadushin

Inga kommentarer: