lördag, juli 09, 2011

Äntligen!


Tro det eller ej men det är faktiskt grillpremiär för min minifamilj ikväll. Bortsett korvgrillningen med fmailjen Anna så har vi inte grillat alls tillsammans i år. Och ajg tror att det är åtminstone 3-4 år sedan det grillades här på landet sist. Anledningen är väl främst att Mr M tycker att det är "mycket väsen för så lite", som han brukar säga och jag brukar inte tycka att det är värt pressa igenom heller (hur kul är det att ensam grilla med någon som inte tycker det är så roligt, liksom?). Så det brukar bli ugnsgrillat för oss. Men igår bestämde så syrran och jag att det var dags, och när vi väl for till affären alla tre så var det ingen som protesterade. Ny grill köptes dessutom (en liten, billig ifall det inte kommer att upprepas så väldigt många gånger till).

Och nu har vi det riktigt mysigt. Alla tre. Jag har just tagit över ansvaret för grillandet medan M lär ut receptet på världens bästa (faktiskt) dillpesto inne i köket. Kattorna ser förbryllade ut och håller sig lite på avstånd ("mer värme?", ser de ut att tänka) och jag hoppas att de märka molnen över havet håller sig där tills vi är klara.

Sen får det gärna regna lite så jag slipper vattna (moahaha).

Published with Blogger-droid v1.7.2

Inga kommentarer: