söndag, juli 24, 2011

Notiser från Trästock

Några saker värda att antecknas efter helgen:
  • Ljudet strulade av nån märklig anledning för nästan varje artist på stora scenen. Inte så bra, men de flesta tacklade det bra.
  • Vi har blivit med för många smartphones i Norrland, det var stört omöjligt stundtals att surfa på 3G-nätet när alla andra tusen människor också skulle göra det.
  • Det tycks nästintill obligatoriskt med rutig skjorta om man är man och över 30. Därmed omöjligt projekt att hitta igen M när han försvann från min sida (men han är snygg i sina rutiga skjortor).
  • Lisa Miskovsky sjunger mycket bättre live än på radio. Låtarna är dock lika tråkiga, vilket är synd, för hennes röst var verkligen som magisk.
  • Hipsters är hipsters och bara hipsters bryr sig egentligen om att de är det.
  • Säkert! och Stefan Sundström borde gemensamt ta en kurs i mellansnack. Fast då skulle å andra sidan lite av deras charm riskera försvinna så det vore kanske inget bra...
  • Jeansshorts ägs av varje kvinna i Norrland. Och alla har sin egen stil och sätt att bära dem. Allt från skitsnyggt till asfult. Kände mig ensam i mina ickeavklippta jeans.

2 kommentarer:

Iréne JB sa...

Verkar vara en trevlig festival. Och i Norrland hade alla rutiga flanellskjortor och Helly Hansen tröja när jag växte upp. Hörde till norrlandsuniformen liksom.
Själv äger jag både rutig skjorta och flera par jeansshorts.

Sara sa...

Det är en trevlig tradition som bör besökas vid tillfälle. Gratis, öppet och med den mest blandade skara besökare jag nånsin sett på en festival. Tror det här var mitt fjärde besök och jag hoppas att det blir många fler.